Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 8 februari 2018

Raving Raccoons

Hallo allemaal

Vandaag mag ik (Isabelle) jullie terug inspireren. Yihaaa!
Ik kon het niet laten om nog eens met de Raving Raccoons van My Favorite Things aan de slag te gaan.  Ze zijn gewoon te schattig!


Voor m'n paneeltje stanste ik een rechthoek uit van 10x14 uit Watercolor papier Strathmore.
Daarop begon ik te blenden met een ink blending tool.  
Ik gebruikte: Peacock Feathers distress inkLucky clover en Broken china, deze keer de gewone distress ink.
Als dit klaar was heb ik het verneveld met een distress sprayer.
Toen dit droog was heb ik het nog eens verneveld met perfect pearls voor een subtiele glans.  Dit alles toch even laten drogen.
Daarna willekeurig de beertjes uitgestanst.


Ik begon met de wasbeertjes te stempelen met Memento Tuxedo Black op Neenah solar white cardstock.  Ik wou dat papier heel graag eens uittesten met m'n copic markers.

Dan kwam het inkleur werk aan de beurt.
De wasbeertjes heb ik ingekleurd met de W lijn van de copic markers.

W7 - W5 - W3 - W1




Voor de kledij gebruikte ik volgende combinaties:
Y17 - Y 38
B14 - B16
BG07 - BG49
YG01 - YG03

De beertjes afgewerkt met hun terug te doen leven, lol, in die zin dat ik hun oogjes en neusjes een drupje Nuvo drops (ebony black) gaf.  Klinkt stom, maar dit maakt echt je figuurtje af!


Om het kaartje samen te stellen, heb ik uit witte foam de wasbeertjes uitgestanst, om zo de wasbeertjes wat dimensie te kunnen geven.



Het tekstje kwam uit het stempel setje van de raving Raccoons, het malletje is ook van mft: stitched sentiment strips. Tekst is geembost met witte embossing poeder.

De Wasbeertjes samen gekleefd met de foam ik deed dit met score tape, maar dit kan uiteraard ook met vloeibare lijm.
Kaart basis gesneden van 21x14.5cm, gerild om 10.5 uit Florence White Cardstock.
Het paneeltje erop kleven en ook wat lijm rond de uitgestanste figuren doen want dit durft anders wat naar boven komen.


Eens dit gedaan was, kan je het kaartje samenstellen, de beertjes passen perfect in de gaten die je hebt.
Sentiment strip erop kleven en afwerken met enkele sequins van Darice.

Voila dit was mijn creatie voor vandaag.

Ik hoop van harte dat ik jullie kon inspireren.
Lieve groetjes uit Brugge
Isabelle





Geen opmerkingen:

Een reactie posten