Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 2 februari 2017

Dylusions paints - mixed media essentials - Negativity Cactus

Hallo allemaal! 

Vandaag heb ik een 'traditionele' journal spread voor jullie in petto. Ik heb een dubbele pagina uitgewerkt in mijn groot Dylusions journal.  Ik vind dit nog altijd de beste journals op de markt, ongeacht dat ze wel heel erg dik worden van alle laagjes die ik erin plak. 



Ik was met een vriendin naar een kerstmarkt geweest in de buurt.  En tijdens het wandelen bespraken we het leven.  Je weet wel: het werk, de dingen van alle dag, maar ook de dingen uit sociale media ect. die ons op ons vel zaten.  We kwamen erop uit dat het toch wel raar is dat je makkelijker negativiteit onthoudt, als positieve dingen.  En zo kwam ik tot de vergelijking met de negativiteitscactus, die alleen negatieve dingen aan haar stekels laat plakken. 

En dat was voor mij de inspiratie voor deze journal pagina. 

Ik ben aan de slag gegaan met Dylusions paints in drie kleuren: lemon zest, vibrant turquoise en fresh lime.  Met een klein beetje op de blending tool, kom je al een heel eind.  Ik heb gebruik gemaakt van een bolletjes stencil alsook van de number stencil van Dyan zelf.  Nadien heb ik o.m.  een tekststempel en een ronde textuur stempel gebruikt met archival inkt.  Om de achtergrond af te ronden heb ik er wat washi's opgeplakt.  

Dit alles heb ik goed laten drogen, ondertussen ben ik in mijn voorraad tijdschriften gedoken om een paar modellen te zoeken om mijn gevoel vorm te geven.  Ik kan ze zelf ook tekenen, maar op een of andere manier is collage voor mij een meer bevrijdende methode dan tekenen. Ik geniet ervan om de zotste dingen te doen met deze papieren modellen.  Met de soft gel uit het Mixed Media Essentials pakket heb ik mijn dametje op mijn pagina gekleefd.  Een mooi laagje erboven op geeft een barrière om nadien met pitt pennen aan de slag te gaan. 

De tentakels van de cactus heb ik met dylusions en distress paint geschilderd (lime, peeled paint en scattered straw).  Dit heb ik weer goed laten drogen en een laagje gel medium gegeven.  Nadien heb ik ook hier diepte aangebracht doormiddel van de bruine pitt pen.  

Op de tegenoverliggende pagina heb ik door middel van een andere tijdschriftenknipsel een silhouet getekend.  De negatieve ruimte wou ik overhouden, en omlijsten met de zwarte gesso uit het Mixed Media Essentials pakket.  Niks zoals een goede zwarte ondergrond om uw kleuren te doen schitteren.  Laat de gesso zeker overnacht drogen voordat je er met pennen over schrijft.  Anders riskeer je de pen stuk te maken door het 'resin' uit de verf.  Ik heb er nog wat cactussen op gedoodled, en mijn journaling, en klaar is kees! 


Groetjes,
Krisje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten