Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

vrijdag 6 januari 2017

Happy New Year

Hallo allemaal! 

Vandaag toon ik jullie een snelle nieuwjaarskaart met de blending solution en de gilded wax van Creative Expressions in het spotlight. 

Het is vandaag een echt grijze dag.  Ik kon op geen enkele manier het licht goed krijgen om de schittering van de bloemen op mijn kaart recht aan te doen.  Ik heb echt is ze echt veel sprankelend dan op de foto's. 




- Ik heb met een silhouette stempel verschillende afdrukjes gemaakt met witte inkt.  
- Gebruik makend van een post-it heb ik delen van de al gestempelde bloemen gemaskeerd om een mooie rand te creëren.  
- Ik heb alles met clear embossing poeder opgewarmd.  
- Met een palletmes heb ik kleine beetjes Real Red, Gold en Copper uit de potjes Guilded Wax genomen.  
- Met een druipertje uit de apotheek (voor magistrale bereidingen, koop je voor een prikje) heb ik een druppeltje blending solution op de wax aangebracht.  Waarschuwing: de blending solution is gemaakt van vluchtige alcohol.  Werken in een goed verluchte ruimte is dus een must! 
- Wanneer je de blending solution mengt met de was, wordt die lopender zodat je ermee kan schilderen.  Met een dun penseel heb ik de vloeibare was aangebracht op de geëmboste bloemen. 
- Even laten drogen...
- Wanneer de blending solution vervlogen is, kan je met een schoon droog doekje, de bloemen gaan opwrijven.  Op die manier verwijder je de was van het geheel en hou je een mooi, net, glimmend oppervlak over. 
- Ik heb vervolgens mijn groet met een zwarte verfstift aangebracht.
- Met een witte verfstift heb ik stipjes aangebracht op de achtergrond. 
- Nadien heb ik de kraft kaart gemat op zwart en vervolgens op een gouden briefkaart geplakt: klaar! 

Gelukkig nieuwjaar iedereen! 

Krisje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten